Terminal yapılmayan araziye nokta atışı imar: Kim, ne için zengin edildi?
Halkın malı olan ‘terminal arazisi’ rant kapısına mı dönüştü? Şartlı bağışın iptali adı altında gizlice onaylanan imar planı, ‘Neden yüzde 45 terk payı alınmadı?’ sorusunu beraberinde getirdi.
Haber: Mahmut PAÇAL | TuranınSesi
Mustafakemalpaşa’nın gündemine oturan “Şartlı bağış” dosyası, büyük bir soru işaretini beraberinde getiriyor. Hayri Öztetikler döneminde, “Terminal yapılması” şartıyla belediyeye bağışlanan kıymetli arazinin, geçen yıllar içerisinde nasıl bir “rant kapısına” dönüştürüldüğü kamuoyunda merak konusu oldu.
İddiaya göre; Nail Yenice tarafından belediyeye kazandırılan yer, aradan geçen Sadi Kurtulan ve Mehmet Kanar dönemlerinde atıl bırakıldı. Terminal yapılmayan yer için, “Şartlı bağış iptali” gerekçesiyle meclis gündemine bir madde getirildi. Ancak iddia o ki; meclis üyelerine “bağış iptali” adı altında oylatılan maddenin arka planında, parseli çok daha değerli hale getirecek bir imar planı değişikliği gizleniyordu.
Meclis üyelerine soruyoruz:
- “Şartlı bağış iptali” oylanırken, imar planı değişikliği dosyasının içinde olduğunu biliyor muydunuz?
- Eğer biliyorsanız, bir şahsın arsasının değerini artırmak için kamu yararını mı yoksa kişisel menfaati mi gözettiniz?
- Kamuoyunun vicdanını yaralayan bu “nokta atışı” değişikliğin gerekçesi nedir?
TuranınSesi olarak, kamuoyunun vicdanını yaralayan bu sürecin sonuna kadar takipçisi olmaya devam edeceğiz.
