Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

CHP’de yeni lağım patladı! Bağış kılıfıyla 800 milyon TL vurgun

Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, seçim döneminde destek verdiği eski başkan yardımcısı Şevket Özkan Kıral’ın ortaya attığı ciddi yolsuzluk ve usulsüzlük iddialarıyla gündeme geldi. Kıral, elinde belge ve makbuzlar olduğunu öne sürerek, belediyenin ‘bağış’ adı altında 800 milyon TL topladığını, imar ve yıkım süreçlerinde ise rüşvet alındığını iddia etti.

Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, seçim döneminde destek verdiği eski

TURANINSESİ HABER 🇹🇷

Göreve geldiği günden bu yana tartışmalı kararlara imza atan, son 2 yılda belediyeyi ciddi borç batağına sürükleyen ve sattığı taşınmazlardan elde edilen gelirin nereye harcandığı tartışma konusu olan Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, bu kez yolsuzluk ve usulsüzlük iddialarıyla gündeme geldi.

Eski Yenidoğan Belediyesi İmardan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve iş insanı Şevket Özkan Kıral, kameralar karşısına çıkarak seçim döneminde destek verdiği Yeğin’e adeta savaş açtı.

BELGE VE MAKBUZLAR VARElinde belge ve makbuzlar bulunduğunu söyleyen Kıral, Yeğin yönetimine ilişkin milyonlarca liralık bağış, imar ve yıkım süreçlerini kapsayan çok sayıda yolsuzluk ve usulsüzlük iddiasını peş peşe sıraladı.

“HATAMIZI YENİ ANLADIK”

Konuşmasına “Seçim zamanı Alper Yeğin adına sizlerden oy ve destek istediğim için özür diliyorum. Hatamızı yeni anladık” sözleriyle başlayan Kıral, Yeğin yönetiminin bir binaya imara aykırı olarak teras yapılması için 400 bin TL bağış alındığını söyledi.

SKANDALLARI SIRALADI

Yanan bir fabrikadan önce 33 milyon TL istendiğini, rakamın 15-16 milyon TL’ye düşürüldüğünü iddia eden Kıral, bu ödemenin “basit proje inceleme bedeli” adı altında tahsil edildiğini, ancak fabrikayı yeniden açmak için verilen onayın rüşveti olduğunu savundu.

Yıkım ve para cezasının kaldırılacağı vaadiyle bir esnaftan 196 bin TL’lik çek alındığını anlatan Kıral, alınan çekin daha sonra belediyenin bir restorana olan borcuna karşı verildiğini ileri sürdü. Buna rağmen söz konusu iş yerinin yıkım kararının uygulanarak para cezasının tebliğ edildiğini belirten Kıral, imar işlemlerinde de vatandaşlardan para alındığını iddia etti.

BAĞIŞ ADI ALTINDA 800 MİLYON TL TOPLANDI

Belediyenin “bağış” adı altında çok sayıda kişiden para topladığını öne süren Kıral, “Kimden, niye bağış alındığı incelendiğinde her şey ortaya çıkacaktır” ifadelerini kullandı.

Belediye kayıtlarının incelenmesi halinde çok daha fazla usulsüzlüğün ortaya çıkacağını ifade eden Kıral, son seçimden bu yana belediyeye 800 milyon TL civarında bağış toplandığının konuşulduğunu söyledi.

Bağış yapanlarla belediye arasında organik bağ yoksa çıkıp herkesten özür dileyeceğini kaydeden Kıral, Alper Yeğin’i kamuoyu önünde belgeler üzerinden tartışmaya davet etti.